Auteur |
Message |
Gsi 16v Turbo
1200s
Inscrit le: 24 Juil 2007
Messages: 68
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 19:33 |
|
Ηello from Greece to all of you.This is my Astra Gsi Turbo.
It's a Gsi 16v with full conversion to C20LET 6 speed FWD.
At the last dyno showed about 500ps and 64kgm at 1,5ct and 540ps and 67kgm at 1,8ct.
Specs:
ENGINE
C20LET Conversion (Full Rebuild)
Arrow con rods
Wossner pistons
ARP bolts
ARP head nuts
Coscast head
Z20LET head gasket
Risse cams
Kent pulleys
Kent valve springs
Haltech E6X managment
Siemens 900cc injectors
Aeromotive fuell regulator 13101
Tial blow off 45mm
Tial external 44mm
Custom manifold exaust
Innovative F2 Series turbo 74 lbs/min
Downpipe 76mm
Apexi A-VCR
FMIC from U.S.A.
MSD DIS2
MSD coils
3 uprated fuel pumps
Uprated rotor type oil pump
Lightened Billet Flywheel
Custom Exhaust
TRANSMISSION
F28 6 Speed Gearbox with Front Wheel Drive Conversion
WHEELS/TYRES
KOSEI Wheels 7,5/17
205-40-17 Toyo r888
SUSPENSION
Bilstein Adjustable Dampers-hand made
Apex 50mm Springs/500lbs
BRAKES
Front - Astra Coupe Turbo Callipers
308mm Discs
Rear -Calibra Turbo Discs/Pads
EXTERIOR
Gsi 16v original look
Modified Front bumper
INTERIOR
280KM/H Clocks
Greedy Boost Gauge
Greedy Exaust temperature Gauge
Greedy A/F Meter
Some days ago at the dyno showed at 1,4ct more than 600ps and 70kgm of torque.
We had some fuel problems from the fuel regulator and high outside temperatures.Theese problems didn't let us to get 650ps at 1,4ct.
We'll try with 2bar ct!
Now it's ready for a new set up with more more power.
I hope for 650-700ps and more than 70kgm torque.
|
_________________
800whp |
|
|
|
|
Djiii 16V
1200s
Inscrit le: 15 Juin 2007
Messages: 146
Localisation: Hannut (Belgique)
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 19:35 |
|
NICKEL
|
_________________ Opel pour toujours...!!! |
|
|
|
|
marS
C20LET
Inscrit le: 28 Juin 2006
Messages: 3051
Localisation: Orléans<ICI>Blois
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 19:48 |
|
un truc de ouf et elle est trop belle
|
_________________
Actuellement en VW |
|
|
|
|
Jawad78
LOTUS OMEGA
Inscrit le: 30 Juin 2006
Messages: 6241
Localisation: RP
Voiture: Coupe Bertone 1.8i / Corsa city 1.2s
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 20:36 |
|
Superbe et en plus yen a sous le capot
Nice car
|
|
|
|
|
|
Figo77
LOTUS OMEGA
Inscrit le: 28 Juin 2006
Messages: 4771
Localisation: Sans quattro la puissance n'est rien
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 21:04 |
|
Belle astra, elle se trouve dans quel pays?
|
_________________ Fini le T16.. place au V6 bi AUDI.. |
|
|
|
|
Jawad78
LOTUS OMEGA
Inscrit le: 30 Juin 2006
Messages: 6241
Localisation: RP
Voiture: Coupe Bertone 1.8i / Corsa city 1.2s
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 21:44 |
|
Figo77 a écrit: | Belle astra, elle se trouve dans quel pays? |
En Grèce
|
|
|
|
|
|
MICKE 007
1800i
Inscrit le: 06 Juil 2007
Messages: 632
Localisation: ARDECHE malgrès moi !!!!
|
Posté le:
Vendredi 27 Juillet 2007 22:23 |
|
Parcontre t'as pas interet de taper une bestiole qui traverse la route
En dehors de ça ,ça doit-être de la bombe!!!
|
|
|
|
|
|
guileman
1600i
Inscrit le: 24 Avr 2007
Messages: 386
Localisation: 30
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 12:44 |
|
un monstre , mais sur les vidéos ca na pas l'air de marcher si fort
|
|
|
|
|
|
Jawad78
LOTUS OMEGA
Inscrit le: 30 Juin 2006
Messages: 6241
Localisation: RP
Voiture: Coupe Bertone 1.8i / Corsa city 1.2s
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 12:58 |
|
guileman a écrit: | un monstre , mais sur les vidéos ca na pas l'air de marcher si fort |
Tu plaisante j'espère
|
|
|
|
|
|
angels jo
20XE
Inscrit le: 29 Juin 2006
Messages: 2021
Localisation: charente maritime 17
Voiture: astra GSI rieger turbal saxo vts 16v
|
|
|
|
tornado gsi
Utilisateur Banni
Inscrit le: 05 Aoû 2006
Messages: 1505
Localisation: dans ma gsi lol
1
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 13:13 |
|
which compression ratio has you??
|
_________________
|
|
|
|
|
Gsi 16v Turbo
1200s
Inscrit le: 24 Juil 2007
Messages: 68
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 13:44 |
|
tornado gsi a écrit: | which compression ratio has you?? |
Τhanks all of you,but i can't understand the most from what you are saing.....sorry.
The c/r is at 8,7:1.
|
_________________
800whp |
|
|
|
|
Cyril
20NE
Inscrit le: 29 Juin 2006
Messages: 1083
Localisation: Sens
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 14:11 |
|
We say that your car is really beautiful and powerful. Really nice job on your car, it seems to be a monster.
|
|
|
|
|
|
tornado gsi
Utilisateur Banni
Inscrit le: 05 Aoû 2006
Messages: 1505
Localisation: dans ma gsi lol
1
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 14:13 |
|
one is to impress works to carry out.
The c/r is At 8,7:1.
with which pressure (psi) the engine does turn?
is your crankshaft of origin?
|
_________________
|
|
|
|
|
jun
1200s
Inscrit le: 01 Jan 2007
Messages: 9
Localisation: lot et garonne
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 14:14 |
|
which turbo has you?
and is your electronic management it what?
|
_________________ possede un 7MGTE |
|
|
|
|
chris
Moderateur
Inscrit le: 29 Juin 2006
Messages: 6517
Localisation: 57 moselle
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 14:19 |
|
Cyril a écrit: | We say that your car is really beautiful and powerful. Really nice job on your car, it seems to be a monster. |
+one
ps : jsuis trop bilingue
|
_________________ astra t16 : http://www.youtube.com/watch?v=0xLYhybzs6Y |
|
|
|
|
tornado gsi
Utilisateur Banni
Inscrit le: 05 Aoû 2006
Messages: 1505
Localisation: dans ma gsi lol
1
|
|
|
|
tornado gsi
Utilisateur Banni
Inscrit le: 05 Aoû 2006
Messages: 1505
Localisation: dans ma gsi lol
1
|
|
|
|
jun
1200s
Inscrit le: 01 Jan 2007
Messages: 9
Localisation: lot et garonne
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 15:18 |
|
ok ok jolie boulot
le turbo et tres sympa
il y a eu une augmentation de la cylindrée non?
|
_________________ possede un 7MGTE |
|
|
|
|
Gsi 16v Turbo
1200s
Inscrit le: 24 Juil 2007
Messages: 68
|
Posté le:
Samedi 28 Juillet 2007 15:42 |
|
tornado gsi a écrit: | one is to impress works to carry out.
The c/r is At 8,7:1.
with which pressure (psi) the engine does turn?
is your crankshaft of origin? |
We pushed it only at 1.4 ct,because we had problemes with the fuell regulator Aeromotive!!!
The next time i will go for 2 bar ct.
The cranckshaft is the original.It wont have any problems,it's monster!!!
|
_________________
800whp |
|
|
|
|
|